רוצים לתת לכם כסף - לא תקחו??

מספרים ומושגים כלכליים מרתיעים הרבה אנשים. וזה בסדר. בשביל זה יש אנשי מקצוע שעושים את העבודה בשבילנו. 

אם אתם ממש לא בענין וסומכים על רו"ח שלכם בעיניים עצומות - סדרת כתבות זו אינה מיועדת עבורכם. אבל אם אתם , כמוני, רוצים לקבל מושגים בסיסיים - רק כדי להבין על מה לדבר, מה לבקש, ועל מה לשים דגש - המקום הזה הוא בשבילכם. 

היום נדבר על החזר מס. החזר מס אינו מושג השייך לארה"ב בלבד.. גם בישראל אנו מכירים את החזר מס הכנסה במקרה של תשלום מס עודף. מה ששונה בארה"ב הוא סוגי החזרים נוספים שאינם מוכרים לרב האנשים . כתבה זו באה לתת מידע ראשוני כדי שנוכל לממש את מה שמגיע לנו על פי חוק.וזה עשוי להיות הרבה מאוד כסף. 

החוק מחייב כל אזרח אמריקאי בכל מקום שהוא להגיש דו"ח שנתי. ישנם הבדלים בין אזרחים שגרים בארה"ב ובין אלו שגרים מחוץ לה לגבי הסכומים המחויבים במס - אבל הגשת הדו"ח מידי שנה הינה חובה שהפרתה הינה פלילית.

 בארה"ב ישנם שני סוגי החזרים. הראשון, המוכר הוא החזר מס – tax-return שהוא , כמו בארץ, משולם אחרי דווח ההכנסות וחישוב הפרשי תשלומי מס. 

הסוג השני הוא קרדיט. שבו ניתן לקבל כסף גם אם לא שלמו מס בכלל, ואפילו אם אין כל הכנסה.

 החזרי מס / קרדיט נפוצים הם: עבור שכירים, עבור ילדים מתחת לגיל 17 ועבור סטודנטים. 

החזר מס לשכירים – דומה להחזר מס של מס הכנסה בישראל, שבו המס נגבה ע"י המעסיק לפי אומדן שנתי. במידה ושולם מעבר לנדרש,מכל מיני סיבות- ההפרש מוחזר לעובד. 

עבור ילדים מתחת לגיל 17 - זהו קרדיט שמוענק כתמיכה ממשלתית בהוצאות גידול ילדים. קרדיט שנקרא:
Child tax credit התמיכה ניתנת בהתאם לקריטריונים של הכנסה ונתונים נוספים (כמו גיל הילד, מגורים משותפים עם ההורים, היקף התמיכה של ההורים בילד ועוד) 

עבור סטודנטים - זהו קרדיט שנקרא: American Opportunity Tax Credit החזר מס זה מאפשר לסטודנטים שמשלמים מס להפחית מהמס שהם משלמים אחוז מסוים מההוצאות שלהם עבור הלימודים. בונוס נוסף בהחזר זה הוא הקטנת ההכנסה החייבת במס. במקרה של סטודנטים שאין להם כלל הכנסה ואינם משלמים מיסים- גם הם זכאים לקרדיט זה שמועבר ישירות לחשבון הבנק שלהם.

 כל אחד יכול לבצע את הגשת הדוחות השנתית, דרישת החזר מס ושאר פעולות פרוצדוריאליות בכוחות עצמו. אבל מומלץ למי שלא מבין את הנושא על בוריו לפנות לאנשי מקצוע בתחום.