אמצעי תשלום בתחבורה ציבורית

התחבורה ציבורית בניו יורק מתבצעת בעיקר באמצעות : אוטובוסים-City bus , רכבות תחתיות- Subways , רכבות- trains ומעבורות Ferries. 

אופן התשלום הנפוץ הוא במטרו קארד, כרטיס אותו ניתן לקנות כמעט בכל תחנת רכבת תחתית. או בחנויות מסוימות ככרטיס נטען או לשימוש חד פעמי. 

ישנן הנחות שניתנות לאוכלוסיות מסוימות כגון- תושבים עם הכנסה נמוכה, ותלמידים המקבלים חינם מבית הספר (בהתאם למרחק בין ביתם למוסד הלימודים ) . את הזכאות להנחה ניתן לבדוק באתר - fairfares

זכאות לכרטיס חינם לתלמידים יש לבדוק מול מזכירות בית הספר . 

אופציה זו עשויה להעלם עם המעבר למערכת גביה ממוחשבת ודיגיטלית. שנקראת OMNY . מהו OMNY?

 OMNY היא מערכת תשלום דיגיטלית לתחבורה ציבורית . כרגע מופעלת בכל תחנות הרכבת התחתית ובאוטובוסים של MTA. ניתן להטעין תשלום עבור נסיעות בכמה אופציות : בכרטיס OMNY (הניתן לרכישה בחנויות רבות , כאן ניתן לבדוק חנות שקרובה אליכם), בכרטיס אשראי או בסמארטפון . את ההטענה ניתן לבצע ב אתר בקלות , לאחר רישום ובחירת אמצעי תשלום.

 חשוב לדעת על אופציה נוספת של תשלום במזומן , באוטובוסים בלבד, ורק באמצעות מטבעות רבע דולר – quarter(התארגנו מראש עם הסכום המדויק כדי למנוע חוסר סבלנות מצד הנהג והנוסעיםלא ניתן לקבל עודף.) המחיר כיום הוא $2.75 לנסיעה למשך שעתיים , הכולל מעברים בין אוטובוסים ורכבות מסוימות .